Гість


Тут навчаються майбутні лідери         Навчання – це лише одна з пелюсток тієї квітки, що зветься вихованням.
Реєстрації
Меню
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 179
Міні-чат
Міні - чат Міні - чат
200
Block title
Block content
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Відвідувачі сайту
Flag Counter

ВИХОВНА СИСТЕМА 2018-2019

І. Теоретичні положення

Виховна система – це упорядкована цілісна сукупність компонентів, які сприяють розвитку особистості учня.
В основу концепції виховної системи Коростенської міської гімназії покладено:
• принципи виховання за А.С.Макаренком ( колектив розглядаємо як універсальний метод виховання, котрий є загальним і єдиним, в той же час він дає можливість кожній окремій особистості розвивати свої здібності, зберігати свою індивідуальність, йти вперед по лініях своїх нахилів. Особливу увагу звертаємо на такі основні умови роботи в колективі: наявність спільної соціально цінної мети, спільна діяльність, спрямована на досягнення цієї мети, відносини відповідальної залежності, наявність органів самоврядування)
• особистісно-орієнтований підхід у вихованні (передбачає ставлення вихователя до вихованця як до особистості, допомогу вихованцеві у самоусвідомленні себе особистістю, у виявленні, розкритті його можливостей, становленні самосвідомості, самореалізації, самоствердженні. Саме цей підхід висуває у центр виховної системи особистість, зосереджуючи увагу на необхідності створення комфортних, безконфліктних і безпечних умов для її розвитку, реалізації природних потенціалів)
Взаємовідносини між учасниками педагогічного процесу можна умовно представити у вигляді квітки ромашки з декількома пелюстками. У центрі квітки – учень як особистість, пелюстки – компоненту процесу, які сукупно впливають на загальний кінцевий результат.
Відповідно до концепції особистісно-орієнтованого навчання та виховання у такій моделі «я» виступає ядром, а кожна пелюстка – фактором впливу. Фактори тісно взаємопов’язані між собою і підпорядковані головній педагогічній ідеї – створенню необхідних умов для самовизначення та самореалізації вихованців і вихователя.
• акмеологічний підхід (спрямований на вдосконалення і корекцію професійної діяльності, забезпечує керування індивідуально-професійним розвитком майбутнього вчителя, орієнтує його на постійне самовдосконалення і здатність до самореалізації, саморегуляції і самоорганізації. Акмеологічний підхід забезпечує розвиток особистості педагога через органічну єдність процесів професійного виховання, соціалізації, а також самовиховання і саморозвитку) Виховання з позицій акмеології – це створення активного освітньо-виховного простору, який сприяє оптимальному саморозвитку, самореалізації учителя та учнів як суб’єктів освітнього процесу. Метою акмеологічного простору гімназії є плекання національної еліти України, цілісний розвиток особистості, що поєднує духовну, соціальну зрілість, готовність до життєвого і професійного визначення. Формула розвитку в акмеологічній школі: особистість – творчість – талант – лідер.
Для ефективного розвитку виховної системи гімназії створюємо відповідні умови, за яких керування процесом розвитку стає найбільш ефективним. У процесі виховання особливу увагу звертаємо на створення умов для розвитку моральних якостей, засвоєння вихованцями «рольових» моральних обов’язків, становлення внутрішніх мотивів морального самовдосконалення.
Реалізація даних підходів прослідковується у роботах творчих груп, виступах на педагогічних радах, проведенні гімназійних заходів. Наприклад, дискусії на тему « Що є основою творчого співробітництва педагогічного колективу, учнів, батьків?», «Що є стимулом для творчої особистості?», « Які прийоми найбільш дієві у розвитку творчої особистості?» Отже, нова філософія освіти утверджує погляд на особистість як на найвищу цінність суспільства.
Адміністрація міської гімназії вбачає своє завдання у можливості створення всіх умов для проведення виховної роботи на високому рівні. Таким чином, силами учнів, провівши кілька разів акцію «Макулатурка», ми змогли повністю відремонтувати актовий зал, а дякуючи батькам, оновили меблі. У кожному класі є плазмові телевізори, що допомагає дітям готуватись до класних і загальногімназійних свят. На базі гімназії працює 8 гуртків і 4 спортивні секції.
У виховному процесі розв’язуємо такі ключові проблеми:
• виховний вплив – процес становлення та формування особистості, засвоєння нею соціальної ролі;
• надзавдання виховного впливу – розвиток індивідуальності, суттєвих людських сил особистості, її потреб, інтересів, здібностей, генетично закладених обдарувань, позитивних рис характеру, ідеалів свідомості;
• виховна модель – це комплекс виховного цілепокладання.

ІІ. Складові виховної системи

Мета виховного процесу- формування морально- духовної життєвокомпетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
У процесі роботи намагаємося зробити так, щоб спілкування педагогів і учнів базувалося на дружніх взаєминах, повазі вчителя до особистості учня, вірі в його сили і можливості. Товариська взаємодія вчителя і учня має бути такою органічною, такою цільною, що учні не повинні відчувати наявність у школі окремих учительських і учнівських інтересів. Таким чином, колектив міської гімназії ставить перед собою ряд педагогічних завдань.
Процес виховання у гімназії характеризується своєю специфікою: цілеспрямованістю, двосторонністю, безперервністю та тривалістю, багатогранністю змісту, багатством форм, методів та засобів виховного впливу. Виховання планується за основними напрямками:
Виховуючи ціннісне ставлення особистості до суспільства та держави, до людей, педколектив гімназії сприяє формуванню любові до рідного краю, поваги до звичаїв України, сприяє формуванню свідомого ставлення до законів своєї держави. Систематично проводимо уроки мужності, тижні правового виховання, зустрічі з працівниками правоохоронних органів, брейн-ринги «Шляхами права», години спілкування «Прийди до серця, Україно», «Права та обов’язки» та ін. Постійно організовуємо конкурс малюнків на асфальті «Ми за мир!», працюють волонтерські загони за напрямками: «Ветеран живе поруч» та «Ми пишаємось тим, що вони працювали у нашій гімназії». Проводяться єдині уроки мужності до Дня української армії, Дня захисника Вітчизни, Дня соборності України, Дня Перемоги; демонструються відповідні відеоматеріали на моніторі у холі. До цих свят організовуються вчителем образотворчого мистецтва виставки малюнків та бібліотекарем виставки художньої літератури. Члени волонтерських загонів впорядковують братські могили. До Дня козацтва проводяться ігрові програми для учнів, а у паралелях – змагання між хлопчиками до Дня української армії та дівчатками до Дня 8 березня (Ігри чемпіонів). Учні гімназії також беруть участь у Всеукраїнській акції «Засвіти свічку» до Дня пам’яті жертвам голодомору та репресій.
Задля формування ціннісного ставлення до себе, до здорового способу життя, усвідомлення цінності людського життя, значну увагу приділяємо вихованню ціннісного ставлення до себе. З цією метою беремо участь у проведенні місячника безпеки дорожньо-транспортного травматизму «Увага! Діти на дорозі!», проводимо рейд «Дорога до їдальні», працюють загони юних інспекторів дорожнього руху. Працює клуб «Світлофор Моргайко». Проводяться місячники «За здоровий спосіб життя», «Протипожежна безпека». Організовуємо зустрічі із працівниками відповідних служб.
Щороку в грудні організовується тиждень «За здоровий спосіб життя». Протягом тижня працівниками соціально-психологічної служби гімназії проводяться виховні години, відеолекторії, профілактичні заняття на тему: «Ваше життя – ваш вибір!», «ВІЛ, СНІД – загроза життю людини!»,«Здоров’я – це скарб!», «Новітнє рабство – наркотики», «Наркоманія і СНІД – йдуть поруч», «Здоровий спосіб життя», запрошуються кваліфіковані спеціалісти: нарколог, лікар-інфекціоніст, гінеколог, уролог. Відбувається конкурс стінгазет, творчих робіт на відповідну тему. Позитивно впливає на розвиток моральних, психічних, фізичних якостей учнів співпраця гімназії з центром соціально-психологічної реабілітації, «Клінікою, дружньої до молоді», центром «Оазис».
Сприяючи формуванню соціальної значимості праці в житті людини, оволодінню основами наукової організації праці, професійному самовизначенню, велику увагу приділяємо формуванню ціннісному ставленню до праці. З цією метою залучаємо учнів до впорядкування території гімназії. Проводяться акції «Чисте довкілля», «Очистимо берег річки Уж». Активну участь беруть діти у міських конкурсах «Скарбниця майстерності», «Поліський дивосвіт», «Паперовий світ», «Повітряний, водний, наземний транспорт», «Веселковий дивосвіт», конкурс на найкращу програму для ПЕОМ, «Великодні писанки», «Моделювання одягу», «Моя Україно». Наші учні постійно займають призові місця у міських конкурсах і захищають честь міста у обласних змаганнях. Двічі на рік проводяться акції «Макулатурка».Щорічно організовуються зустрічі старшокласників із представниками Центру зайнятості у рамках профорієнтаційної роботи.
Виховуючи ціннісне ставлення до природи, колектив гімназії, сприяє формуванню почуття відповідальності за стан навколишнього середовища, виховує свідоме ставлення до оточуючої природи. Таким чином, постійно проводяться виховні години з питань формування екологічної культури, виставки осінніх букетів «Нехай у ці осінні дні злетяться квіти», фотовиставки, присвячені екологічним проблемам. Діти беруть участь у конкурсах виробів із природного матеріалу, у Всеукраїнській акції «Зелений паросток майбутнього», у фотоконкурсі «Моя Україно». У гімназії організовуються виступи агітбригад, проводяться конкурси стінгазет на екологічну тематику.
Основні завдання для формування ціннісного ставлення особисті до культури та мистецтва колектив гімназії вбачає у формуванні естетичної культури, розширенні знань учнів про галузі світового та народного мистецтва. Відповідно традиційними є у гімназії свята до Дня учителя, Дня української армії, Дня 8 Березня, Дня Святого Валентина. Класні керівники проводять відповідні вечори відпочинку, а для учнів старших класів організовується загальногімназійна дискотека, за проведення якої відповідають члени учнівського парламенту. Проводиться загальногімназійний фестиваль «Таланти твої, гімназіє». До кожного свята редколегії класів випускають стінгазети. Члени гімназійного театру організовують святкові новорічні вечори для учнів молодших класів. Учителі української мови проводять Шевченківські дні, конкурси знавців української мови. Учні гімназії беруть участь у акції «Подаруй бібліотеці книгу», проведенні тижня дитячої та юнацької книги. Постійно організовуємо екскурсії дітей до Хотина, Львова, Києва, Кам’янець-Подільського та інших міст.
Виховна система гімназії охоплює весь педагогічний процес, об’єднуючи навчання, позакласну діяльність дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами школи. Головний зміст виховного процесу – розвиток учня, його творчої індивідуальності. Виховна робота у міській гімназії ефективна завдяки тісній співпраці усіх компонентів виховної системи.

ІІІ. Етапи розвитку

Проблема, над якою працює колектив гімназії, – підвищення ефективності навчально – виховного процесу на основі акмеологічного підходу.
Проблемна тема виховної діяльності гімназії – морально- духовний розвиток та соціалізація особистості шляхом використання акметехнологій.
Задля реалізації акмеологічного підходу у вихованні колективом гімназії виділено основні етапи роботи у системі виховання:
– постановка мети тієї чи іншої діяльності;
– визначення завдань з урахуванням соціальних, економічних, політичних, моральних, екологічних умов, які впливають на формування особистості;
– відбір змісту;
– вибір форм, методів, засобів, способів діяльності;
– вивчення результатів і корекцію виховної діяльності.
Будь-яка виховна система приходить певні етапи розвитку. Кожен із зазначених етапів має надзвичайно важливе значення для розвитку особистості.
Виховне середовище Коростенської міської гімназії створює на кожному з етапів усі умови для розвитку і формування особистості школяра, такі як:
• свобода прийняття школярем рішення про входження у виховне середовище;
• побудова діалогових відношень між людьми різного віку і різних соціальних груп;
• вибір різних колективів, спільностей та можливостей їх зміни;
• входження в культурне, природне, інформаційне та інші середовища.

Етапи реалізації проекту.

Термін реалізації: 2012-2017 роки

І. Організаційно-підготовчий етап (2012-2013 навчальний рік )
Обґрунтування функцій, напрямків, етапів, рівнів психолого-педагогічного проектування соціального розвитку особистості учнів школи. Розробка структури виховної системи школи. Організація моніторингового супроводу результативності функціонування виховної системи. Проведення науково-теоретичних семінарів для класних керівників та вчителів-предметників. Розвиток системи учнівського самоврядування. Використання методики квадрант – аналізу для планування та організації виховної роботи.
ІІ. Проектний етап (2013- 2014 навчальний рік)
Процес втілення в практику роботи виховних інновацій. Здійснення психологічного супроводу та корекції педагогічної і учнівської діяльності.
Конструювання моделі управління розвитком виховної системи, яка включає цільовий, концептуальний, змістовий, технологічний та результативний компоненти. Моделювання соціально орієнтованих виховних заходів з використанням інноваційно-комунікативних технологій. Проведення педагогічних, психологічних спостережень, замірів, моніторингового супроводу. Збір матеріалів, проведення проміжних результатів, їх систематизація. Проведення для педагогічного колективу тренінгів і методологічних семінарів з питань психолого-педагогічної корекції особистості.
ІІІ етап: Організаційний (2014-2015 навчальний рік)
Відпрацювання та впровадження акмеологічного підходу до організації виховного процесу на основі інформатизації освіти.
ІVетап: Узагальнюючий (2015-2016 навчальний рік)
Відпрацювання, вивчення результативності та ефективності впровадження діючої моделі акмеологічного підходу до організації. Аналіз вивчення динаміки особистісних переорієнтацій педагогів. Вивчення набутого педагогічного досвіду.
V етап: Аналітичнй (2016-2017 навчальний рік)
Моніторингові дослідження ефективності роботи педагогічного колективу з впровадження акмеологічної освіти в умовах її інформатизації. Узагальнення та поширення ефективного педагогічного досвіду. Статистично-кількісний описовий аналіз результатів. Підготовка рекомендацій, публікацій у фахових виданнях з метою узагальнення та поширення ефективного педагогічного досвіду.

ІV. Головні завдання етапів
Виховна система Коростенської міської гімназії – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання та будується відповідно до моделі випускника.
Протягом всього часу існування гімназії як навчального закладу ми намагаємось сформувати колектив однодумців, виробити у вчителів нове педагогічне мислення, що дозволяє нам втілити у життя акмеологіний підхід.
Ми розглядаємо виховання як процес, що сприяє цілісному розвитку особистості учня. У центрі акмеологічного впливу гімназійного простору – цілісний розвиток особистості, що:
• прагне здобути високу якість освіти;
• має високий рівень мотивації до володіння ключовими життєвими компетенціями та конкретно предметними компетентностями;
• прагне до успішного саморозвитку, самореалізації, самоствердження;
• є носієм духовних загальнолюдських і національних цінностей;
• має чітку державницьку позицію;
• є конкурентноздатною особистістю, схильною до критичного мислення, розв’язання життєвих проблем, активної діяльності й презентації себе на ринку праці;
• живе в гармонії з природою, собою, суспільством, уміє самовизначатися і самореалізовуватися;
• володіє лідерськими здібностями.
Цілісний розвиток особистості – це розвиток інтелектуальних, креативних (творчих), емоційно-вольових, психо-фізіологічних, духовних здібностей індивіда, які сприятимуть успішній самореалізації особистості в соціумі та проходить певні етапи індивідуально-вікової зрілості: навчальної, особистісної, духовної та соціальної.
Найважче, мабуть, виховувати дітей. Роками створювались традиції, які існують у нашому начальному закладі. Час іде, традиції змінюються відповідно до вимог сучасності, а атмосфера особливого ставлення до учнів, вчителів залишається. Усі учасники педагогічного процесу працюють у тісній співпраці навчального і виховного процесу. Яскравим прикладом такої співпраці є робота органів самоврядування.
Мудрі люди кажуть, що всьому свій час. І в житті людини є час на усвідомлення самого себе, закономірностей і правил досягнення успіху, формування навичок і стереотипів, як діяти, досягаючи результатів; уміння ставити цілі, завдання, плани. Усе це повинно відбутися в основному до того, як людина увійде у вир щоденних дорослих проблем. Надзвичайно важливо, чому і як вчать та яку особистість формують. У свій час Р. Кіосакі говорив: «Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя з природною здатністю жити щасливо й успішно. А ми повинні дитину навчити цього».
Формування ініціативної, здатної приймати свідомі рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через участь в органах учнівського самоврядування, яке є способом організації життя колективу.
Модель учнівського самоврядування нашої гімназії має цілеспрямовану, конкретну, систематичну, організовану та прогнозовану за наслідками діяльність. Мета:
• через широко розвинену систему органів самоврядування забезпечити залучення учнів до діяльності колективу, суспільства;
• зробити мету і завдання реформування виховної роботи особисто значущими для кожного з них;
• сформувати в учнів високі моральні якості, вміння співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму;
• сформувати толерантне ставлення до різних світоглядів, політичних доктрин, релігійних переконань;
• сформувати почуття патріотизму, національної гідності, поваги до рідної мови;
• ознайомити учнів із різними демократичними здобутками, особливостями становлення демократії в Україні.
Учнівське самоврядування має двоступеневу структуру – загальногімназійний і класний рівні. Система самоврядування забезпечує:
− чіткий взаємозв’язок органів самоврядування класів із загальногімназійним;
− консультативне педагогічне управління органами самоврядування обох рівнів з боку педагогічних працівників гімназії.
Вищим органом гімназійного самоврядування є Учнівський Парламент, який виконує дорадчі функції з питань, що стосуються діяльності класних колективів, сприяє розвитку соціальної компетентності кожного учня, формуванню громадянських, організаторських здібностей членів учнівського самоврядування, бере участь у вирішенні важливих питань життєдіяльності гімназії.
Роботу Учнівського Парламенту очолює Президент, який обирається один раз на два роки шляхом таємного голосування всіх учнів гімназії. Він головує на засіданнях учнівського парламенту, підписує всі його рішення, організовує їх виконання, представляє учнівський колектив гімназії (в адміністрації, при проведенні загальношкільних заходів тощо), відзначає нагородами парламенту. До складу Учнівського Парламенту входять чотири постійно діючих комітети: дисципліни та порядку, інформаційно-рейтинговий, спортивний, культурно-масовий.
Учнівський Парламент гімназії розглядає та вирішує такі питання:
• організація та проведення загальногімназійних заходів;
• заохочення та нагородження кращих учнів гімназії (за певні досягнення в навчанні, при проведенні всеукраїнських олімпіад, конкурсів, спортивних змагань, за активну участь у громадській роботі тощо);
• питання дисципліни та порядку.

Активно працює у гімназії школа сприяння здоров’я.
Найвища цінність суспільства – людина. Проте з кожним роком збільшується кількість чинників, які негативно впливають на її життя та здоров’я. Тому пріоритетом на сучасному етапі розвитку суспільства визнано життя і здоров’я кожної людини. Критичний рівень здоров’я, фізичного розвитку дітей та учнівської молоді внаслідок зниження рухової активності в умовах зростання психоемоційного напруження процесу навчання, впровадження комп’ютерних технологій у повсякденний побут, несприятливих екологічних умов дуже високий. На тлі зростання антисоціальних проявів серед учнівської молоді важливим є збереження та зміцнення здоров’я школярів, формування в них навичок здорового способу життя. За даними профілактичного медичного обстеження, стан здоров’я дітей щороку погіршується, збільшується кількість учнів з хворобами опорно-рухової, серцево-судинної, дихальної, ендокринної систем.
З метою реалізації програми ми визначили основні етапи роботи:
1. Прогностика: проектування змісту і напрямків індивідуального розвитку дитини.
2. Діагностика: визначення шляхів підвищення фізичного, психічного, соціального, духовного розвитку;
3. Профілактика: створення сприятливого клімату для індивідуального розвитку дитини.
4. Розвиток і корекція: індивідуальний розвиток дитини, створення умов для розкриття нахилів і здібностей, усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку.
Створення моделі Школи сприяння здоров’я розпочалось з визначення глосарію даної проблеми. Незважаючи не велику кількість понять, ми прагнули до цілісної системи. Робота педагогічного колективу ведеться за трьома напрямками:
– Здійснення структурних змін навчального процесу;
– Здійснення змістовних змін навчального процесу;\
– Валеологізація виховного процесу
Виховний процес у міській гімназії будується на тісній співпраці усіх учасників цього процесу.
Модель «Школа сприяння здоров’я» була відмічена грамотою Міністерства освіти і науки України.
V. Цілісність виховної системи
Педагогічний, навчально-виховний процес є органічною єдністю процесів навчання, виховання та розвитку. Суть його полягає у передачі соціального досвіду старшими та засвоєнні його підростаючими поколіннями шляхом їх взаємодії, спрямованої на задоволення сучасного суспільства у всебічному, гармонічному розвитку особистості . Навчальний процес Коростенської міської гімназії вирішує двоєдине завдання „навчаючи – виховуй, виховуючи – навчай”. Учитель на кожному занятті зобов’язаний керуватися конкретною метою виховання. Він розвиває розум і пам’ять, формує світогляд і переконання, привчає учнів до інтелектуальної праці, виховує особистість.
Виховна мета реалізується двома шляхами:
• через навчальну діяльність, тобто шляхом виконання послідовних і взаємозв’язаних дій учителя і учнів, спрямованих на свідоме засвоєння системи знань, умінь і навичок. В цій сукупності відрізняються три елементи: зміст навчання, тобто предмет спільної діяльності учителя і учнів, методи і організаційні форми їх діяльності, які вносять зміни в особистість кожного учня і у класний колектив. Якщо ці зміни були запрограмовані учителем, їх можна рахувати результатами навчання;
• у формі залучення вихованців до інших видів діяльності і спілкування для розвитку тих якостей особистості, які неможливо в достатній мірі розвинути в процесі навчання.
Таким чином, у Коростенській міській гімназії виробились категорії ефективності виховної роботи:
• рівень організованості класного колективу (дисциплінованість, робота учнівського самоврядування);
• рівень навчальної мотивації учнів класу (динаміка підвищення якості знань, ефективності роботи з учнями, які навчаються на початковому рівні, активність учнів у позаурочній діяльності);
• різноманітність позаурочного життя классу;
• динаміка зростання рівня вихованості учнів;
• рівень розвитку класних колективів (згуртованість, активність, ініціативність учнів, виховний вплив колективу на його членів, рівень розвитку громадської думки);
• активність співпраці класу з класним керівником;
• зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі;
• робота з проблемними учнями, надання їм педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу.
• захищеність та комфортність умов перебування кожного вихованця у класі, школі.
Гімназія — це життєвий простір дитини, тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому виховна робота планується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника життя, гармонізації та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, гімназією і родиною, керуючись ідеями самоцінності дитинства, демократичного діалогу між поколіннями. Важливу роль у цьому відіграє позакласна робота.
Вимоги до діяльності вчителя у міські гімназії:
• систематичне піклування про всебічний розвиток дитини;
• любов до дітей і кожної окремої дитини;
• повага до дитини, вміння бачити в кожній людині особистість;
• віра в дитину як запорука педагогічного успіху;
• глибоке знання дитини;
• розуміння дитини – педагогічна емпатія;
• бережливе ставлення до духовного світу і природи дитини;
• вміння розвивати у дитини почуття власної гідності;
• уміння включати дитину в коло інтересів, життя і турбот інших людей;
• бути другом, мудрим радником дитини
. Враховуючи вимоги часу, проблеми, які стоять перед колективом, класні керівники постійно шукають нові форми виховної роботи. Таким чином, популярними є такі: «Чарівний стілець», презентація світу, соціодрама, відкрита кафедра, п’ять хвилин з мистецтвом, захист проекту (проект-мрія), корзина грецьких горіхів, театр-експромт, інтерактивний театр, час тихого читання, дискусійна гойдалка, вільна розмова, смішинка (цікавинка), конверт дружніх питань, випускний ринг, розкидання думок, калейдоскоп, маски, філософський стіл, запрошення до чаю, сократівська бесіда, дерево, посаджене тобою, пори року, динозавр, погляд, білка в колесі, п’ять хвилин до…., дубляж, хочу і «потрібно», «Я знайшов на дорозі….».
Серед нових форм організації навчання — «школа без стін». Така школа не має свого приміщення, постійних класів. Діти збираються з учителем у різних місцях, планують свою роботу, відвідують заводи, музеї, бібліотеки, пізнають передусім практичний бік життя. Активно використовують класні керівники метод «шостого дня». Дітей збирають батьки по черзі у суботу і знайомлять їх зі своїми захопленнями ( велоспорт, шахмати, кросворди….)
VІ. Деякі ознаки виховної системи.
Сучасні діти надзвичайно прогресивні, тому учитель ніколи не повинен стояти на місці, він повинен постійно самовдосконалюватись. Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, – з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров’я, розум, характер, воля, громадянське й інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті, її щастя. Об’єкт нашої праці – найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, – розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість . Впливати тим же. Найважливіші інструменти впливу – слово, краса довкілля і мистецтво.
Домінуюча роль в організації виховної роботи належить класному керівнику, який є передусім організатором позакласних виховних заходів
Специфіка позакласної виховної роботи проявляється на рівні наступних завдань:
• формування у дитини позитивної Я-концепції, яка характеризується трьома факторами: а) впевненістю у доброзичливому ставленні до неї інших дітей; б) переконаністю в успішному оволодінні нею тим чи іншим видом діяльності; в) почуттям особистої значущості. Позитивна Я-концепція характеризує позитивне ставлення дитини до самої себе і об’єктивність її самооцінки;
• формування у дітей навичок співпраці, колективної взаємодії. Повністю позитивна Я-концепція формується тільки в колективній взаємодії;
• формування у дітей потреби у продуктивній діяльності через безпосереднє знайомство з різними видами діяльності;
• формування морального емоційного, вольового компонентів світогляду дітей;
• розвиток пізнавального інтересу.
Перераховані завдання визначають основні напрямки позакласної роботи в досягненні її основної мети і мають характер загальних положень.
Функції позакласної виховної роботи, мета і завдання позакласної виховної роботи надають специфічного характеру функціям цілісного педагогічного процесу – навчальній, виховній і розвивальній.

VІІ. Необхідні умови для реалізації розробленої моделі виховної системи
З метою реалізації низки заходів профілактичного, корекційно-розвивального та просвітницько-профілактичного характеру, які сприяють соціалізації особистості в суспільстві, створенні умов для всебічного та гармонійного розвитку учня, стимуляції до саморозвитку, самоорганізації та самореалізації в подальшому житті, здійснюється психологічний супровід навчально-виховного процесу. Головною метою психологічної служби гімназії є максимальне сприяння розвиткові здібностей учнів з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей, нахилів, задатків, спрямованих на підготовку підлітків до життя. В основі роботи соціально – психологічної служби є три напрямки роботи: робота з учнями, вчителями та батьками.
Соціально-психологічний супровід відіграє важливу роль у здійсненні допрофільного і профільного навчання. Допомагає учням визначити сферу діяльності, яка відповідатиме їхнім можливостям і здібностям, сприятиме в майбутньому конкурентно спроможності на ринку праці.
Слід зазначити, що соціально-психологічна служба разом із класними керівниками тримає в полі зору увесь виховний простір учнів.
Центром концепції розвитку гімназії є творча особистість, тому велику увагу приділяємо творчо обдарованим дітям, залучаючи їх до участі у предметних олімпіадах, турнірах, різноманітних конкурсах, конкурсах-захистах МАН. Учні гімназії щорічно виборюють I командне місце у міському етапі предметних олімпіад і найбільшу кількість призових місць серед шкіл міста в обласному етапі. З кожним роком збільшується кількість учасників і призерів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН. У січні 2011 року наукове гімназійне товариство «Олімп» було зареєстроване як філія Житомирського територіального відділення Малої академії наук.
Для кваліфікованої організації і керівництва науково-дослідницькою діяльністю працювала творча група, до складу якої входять найбільш досвідчені і теоретично підготовлені педагоги.
Широке розгортання дослідницької і практичної роботи з обдарованими учнями спирається на міцну інформаційну базу. У гімназії створено систему комп’ютерних банків:
• банк обдарованих дітей, який містить результати участі у олімпіадах, турнірах, конкурсі-захисті МАН;
• банк даних вчителів, що працюють з обдарованими дітьми;
• банк психодіагностичних методик, які направлені на виявлення обдарованості.
Методичні об’єднання вчителів української мови і літератури, математики та інформатики, іноземних мов, предметів природничого циклу, вчителів початкових класів взяли активну участь у виставці «Сучасна освіта Житомирщини – 2013» та були відзначені дипломом I ступеня, а робота вчителів гімназії з організації дослідницько-експериментальної діяльності учнівської молоді презентувалася на міській конференції. Вчителі Козак Сергій Володимирович, Горєлова Олена Миколаївна, Дроздецька Таїсія Дмитрівна представляли свій досвід роботи на Всеукраїнській виставці «Інноватика в сучасній освіті – 2013» та Міжнародній виставці навчальних закладів. Вчитель французької мови Кузнєцова Надія Іванівна стала переможцем міського етапу та посіла II місце в обласному етапі конкурсу «Учитель року – 2013», вчитель Коноплянко Ганна Олексіївна стала переможцем Всеукраїнського конкурсу «Панорама творчих уроків – 2013» в номінації «Українська мова та література», а вчителі Патрикеєва Тетяна Олександрівна та Пашаріна Поліна Дмитрівна – дипломантами цього конкурсу в номінаціях відповідно «Англійська мова» та «Початкові класи».
На базі гімназії у 2013 навчальному році був проведений обласний практичний семінар з виховної роботи на тему «Система роботи класного керівника (за матеріалами переможців обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник 2012 року», на якому класні керівники ділилися з колегами своїм досвідом, своїми знахідками та творчими наробками.
Методичні об’єднання вчителів російської мови, світової літератури, історії, інтегрованого методичного об’єднання та вчитель початкових класів Антоненко Світлана Вікторівна взяли активну участь у виставці «Сучасна освіта Житомирщини – 2014» і були відзначені дипломами I ступеня. У V Національній виставці «Інноватика в сучасній освіті» гімназія отримала диплом за презентацію досвіду роботи в номінації «Інноваційний розвиток Шкіл майбутнього – стратегічний поступ української освіти».
Вчитель початкових класів Антоненко Світлана Вікторівна стала переможцем Всеукраїнського конкурсу «Панорама творчих уроків – 2014» в номінації «Початкові класи», а вчитель Галицька Тетяна Олексіївна – дипломантом цього конкурсу в номінації «Світова література».
Завдяки наявності мультимедійного комплекту та двох комп’ютерних класів в гімназії продовжує здійснюватися комп’ютерна підтримка вивчення навчальних предметів, проведення уроків з використанням мультимедійної дошки, створення презентацій різного рівня. Взявши участь у пілотному проекті в рамках національного проекту «Відкритий світ», гімназія стала його переможцем. Також вчителі гімназії є учасниками регіональних експериментів «Розвиток критичного мислення в процесі навчання», «Освіта для сталого розвитку», «Формування вміння вчитися як ключової компетентності засобами предметів гуманітарного циклу».
Центром концепції розвитку гімназії є творча особистість, тому велику увагу в цьому навчальному році було приділено роботі з обдарованими дітьми. І як результат 38 призових місць на міському, 14 – на обласному рівнях Всеукраїнських предметних олімпіад, 3 призових місця на конкурсі ім. П.Яцика, 2 – на Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням, 2 – на мовно-літературному конкурсі учнівської і студентської молоді ім. Т.Г.Шевченка, 47 – на Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру». Переможцями I етапу конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН стали 7 учнів (2 – міська філія «Інтелект», 5 – гімназійна філія «Олімп»), які представляли наукові роботи в секціях: українська мова, журналістика, літературна творчість, історія України, географія та ландшафтознавство, агрономія, біологія людини.
Учителі гімназії щороку друкуються у науково-методичній літературі. 2012 р. – Кузнєцова Надія Іванівна – учитель французької мови у газеті «Le francais», №8 «Ce qui fait le monde magnifique»
2013 р. – Пашаріна Павліна Дмитрівна – газета «Початкова освіта» № 18-19 «Козацькому роду нема переводу» Інтегрований урок.
2013 р.- Галицька Тетяна Олексіївна – учитель світової літератури –газета «Позакласний час» № 3-4. Матеріали з досвіду роботи класного керівника.
2014р. – Галицька Тетяна Олексіївна – учитель світової літератури- журнал «Світова література» № 12. Рільке й Україна. Український національний колорит на сторінках оповідання «Пісня про правду». 7-й клас
Психолог гімназії Андрейчук Інна Олексіївна нагороджена дипломом переможця ІІ – го Всеукраїнського конкурсу «Творчий учитель – обдарований учень» в номінації «Корекційно – розвивальні програми і проекти соціально – психологічної служби», дипломом від редакції журналу «Практичний психолог: Школа». «МЦФЕР – Україна», є дипломантом конкурсу «Профілактично – просвітницька робота з учнями», має друковану робота в журналі «Практичний психолог: Школа» – «Формування ціннісних орієнтацій в учнів як запорука їхньої моральності».
Важливу роль у створенні умов для розвитку особистості відіграє матеріально-технічна база. У гімназії обладнані і працюють два кабінети інформатики, в яких є 18 ПК, 2 мультимедійних проектора, 1 інтерактивна дошка, 2 сканера, 3 принтера, 1 ноутбук, 1 веб-камера. Клас підключений до мережі Іnternet комутованим з’єднанням. Забезпечений посібниками і таблицями у відповідності до вимог. В гімназії встановлена система відеоспостереження, є цифрова відеокамера, цифровий фотоапарат, в холі працює плазмовий монітор, кабінет іноземних мов обладнаний комплектом для лінгафонного кабінету, у кожному класі встановлено плазмові телевізори. Бібліотечний фонд гімназії становить 21967 примірників.
Підсумовуючи, слід відмітити, що вся виховна робота спрямована на кінцевий результат — формування моделі компетентної особистості випускника, оскільки реалії сьогодення висувають нагальну потребу у формуванні національно свідомого громадянина, патріота, здатного забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, особистості, яка своєю діяльною любов’ю до Батьківщини прагне досягти найвищих результатів у саморозвитку, у творчому зростанні.

Скачати презентацію

Перегляд презентації

 

Вас може зацікавити...

Категорія: Виховна система | Додав: xFlooDx (22.06.2018)
Переглядів: 1174 | Рейтинг: 0.0/0

Для переходу на дану сторінку з мобільного пристрою відскануйте QR-код

Всього коментарів: 0

Додати коментар


Имя:*
E-Mail:
Коментар:
Підписка:1
Код *:

Популярні теги

Теги
Оголошення