Гість


Тут навчаються майбутні лідери         Навчання – це лише одна з пелюсток тієї квітки, що зветься вихованням.
Реєстрації
Меню
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 179
Міні-чат
Міні - чат Міні - чат
200
Block title
Block content
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Відвідувачі сайту
Flag Counter

Мала академія наук

В 2005 році в гімназії було створено наукове товариство «Олімп» В січні 2011 року воно  було зареєстроване як філія Житомирського територіального відділення Малої академії наук. За цей   час 42 учні стали призерами міського етапу і 11 – обласного етапу. Роботи юних науковців представлені яскравою палітрою тем: «Народні майстри Коростенщини», «Весільні обряди мого роду», «Фрактали навколо нас», «Нейронні мережі», «Альтернативні види палива», «Особливості культових споруд міста Коростеня», «Житомирщина на сторінках давньої української літератури», «Перші дипломатичні кроки України на початку XX століття», «Роль православної церкви у Великій Вітчизняній війні».

Одним із основних завдань в роботі з творчо обдарованою молоддю є її залучення до наукової діяльності. Надзвичайно важливим та актуальним при цьому є не просто наявність в індивіда знань і умінь, а надання особистості можливості використання і застосування усього накопиченого у життєвих ситуаціях та під час майбутньої професійної діяльності. На передній план у розв’язанні цих проблем висувається самостійна дослідницька робота школярів, що відбувається у межах Малої академії наук України (МАН), головна мета якої – виявлення і підтримка обдарованих дітей та учнівської молоді, підготовка майбутньої наукової зміни.

На наш погляд, участь гімназистів у відділеннях та секціях МАН успішно вирішує проблеми індивідуалізації та диференціації навчання, формування потреби у самореалізації, навичок самоаналізу та творчості, мотивів досягнення мети, вчить робити власні винаходи, відкривати нові факти у науці, допомагає юнакам і дівчатам долучитися до настільки необхідної для просування суспільства вперед науково-дослідницької роботи.

Пріоритетні завдання науково-дослідницької діяльності в гімназії були визначені на спільному засіданні педагогічного колективу та учнівського активу наукового товариства гімназії «Олімп», створеного в 2005 році. Серед них:

–  формування самостійного мислення;

–  розвиток аналітико-синтетичних вмінь;

–  формування гнучкого креативного процесу;

–  формування навичок роботи з науковою літературою, документальними джерелами, тощо;

–  формування вмінь і навичок проведення дослідницького експерименту;

–  формування навичок публічного висвітлення ходу наукового дослідження та захисту отриманих результатів;

–  розвиток у дітей пізнавальних інтересів та здібностей, потребі у творчій самореалізації;

–  виховання позитивних мотивів науково-дослідницької діяльності.

Вирішенню пріоритетних завдань сприяє ретельно розроблений план роботи, що включає заходи, спрямовані на підготовку до наукової діяльності як гімназистів, так і вчителів.

Щоб визначити і проаналізувати інтереси та захоплення гімназистів, мотивувати і стимулювати їх науково-дослідницьку діяльність, психологом гімназії спільно з вчителями-предметниками проводиться психолого-педагогічне спостереження, що передбачає:

  1. Анкетування (тестування) – визначення інтересів та захоплень гімназистів.
  2. Діагностику.
  3. Мотивацію діяльності.
  4. Прогнозування результатів.
  5. Спостереження за ходом дослідження.
  6. Консультативну допомогу.
  7. Корекцію ходу та основних моментів дослідження.

Узагальнивши дані спостережень, нами була вироблена характеристика суб’єктивної позиції -гімназиста в ході виконання наукового дослідження, до якої увійшли такі позиції:

– вибір сфери та предмета власної науково-дослідницької діяльності, їх проектування;

–  стійка мотивація власної пошукової та науково-дослідницької діяльності;

–  здатність ставити перед собою конкретну мету та визначати умови і шляхи її досягнення;

–  здатність розподіляти власну діяльність за етапами, конкретизуючи завдання на кожному етапі;

–  прогнозування результатів та наслідків своєї роботи, можливостей її подальшого застосування;

–  уміння вирішувати творчі проблеми та завдання;

–  уміння здобувати інформацію із різних джерел та уміло застосовувати її у дослідженні;

–  уміння та навички до організації обговорення, коментування ходу дослідження, ведення дискусії;

–  критичний аналіз зробленого;

–  здатність до самоконтролю та рефлексії власної діяльності та отриманих результатів відповідно до поставленої мети;

–  ораторський талант дослідника, уміння переконувати опонентів в актуальності та вагомості виконаного дослідження;

–  оволодіння навичками активного слухання, вміння вести конструктивне спілкування.

 

Наш досвід переконує у необхідності починати серйозну роботу з дітьми уже у 8-9 класах. У дітей коло інтересів не обмежується шкільною програмою. Їм хочеться поглибити, розширити свої знання, по можливості доповнюючи їх хоч невеличкими, але власними відкриттями і знахідками. Тому й виникла потреба  у створенні гімназійного наукового товариства.

При створенні наукового товариства гімназії були розроблені положення і статут.

Положення про Наукове Товариство Учнів

Загальні положення

  1. НТУ є самостійним формуванням, яке об’єднує учнів гімназії, здатних до наукового пошуку, зацікавлених у підвищенні свого інтелектуального та культурного рівня, що бажають поглибити свої знання як з окремих предметів, так і в галузі сучасних наукових знань.
  2. Безпосереднє керівництво НТУ здійснює заступник з науково-методичної роботи.
  3. Вищим органом НТУ є загальні збори.
  4. Загальні збори НТУ відбуваються двічі на рік. Засідання ради НТУ – раз на місяць. Заняття в секціях – раз на два тижні. Науково-дослідницька конференція – раз на рік.

 

Мета і завдання

  1. Розширення кругозору учнів у галузі вітчизняної та зарубіжної науки.
  2. Виявлення найбільш обдарованих учнів у різних галузях науки і розвиток їхніх творчих здібностей.
  3.  Активне залучення учнів гімназії до процесу самоосвіти та саморозвитку.
  4. Удосконалення вмінь та навичок самостійної роботи, підвищення рівня знань та ерудиції в тих галузях науки, які цікавлять учнів.
  5. Організація науково-дослідницької діяльності учнів для вдосконалення процесу навчання й профорієнтації.

Основні напрями роботи

  1. Залучення до науково-дослідницької діяльності здібних учнів відповідно до їх наукових інтересів.
  2. Навчання учнів роботи з науковою літературою, формування культури наукового дослідження.
  3. Знайомство та співробітництво з представниками науки, надання практичної допомоги учням у здійсненні експериментальної та дослідницької роботи.
  4. Організація індивідуальних консультацій проміжного та підсумкового контролю в процесі наукових учнівських досліджень.
  5. Залучення наукових працівників до керівництва науковими роботами учнів.
  6. Рецензування учнівських наукових робіт під час підготовки їх до участі в конкурсах і конференціях.
  7. Підготовка, організація та проведення науково-практичних конференцій, турнірів, олімпіад.
  8. Редагування та видання учнівських наукових збірників.

Статут НТУ

До наукового товариства учнів може вступити кожен учень, який має інтерес до наукової діяльності та отримав рекомендацію вчителя-предметника.

Учень, що бере участь у роботі НТУ, має право:

  • Обрати форму виконання наукової роботи (реферат, доповідь, тощо);
  • Отримати необхідну консультацію у свого керівника;
  • Мати індивідуальний графік консультацій у процесі створення наукової роботи;
  • Отримати рецензію на написану наукову роботу;
  • Виступити з остаточним варіантом наукової роботи на засіданні секції в гімназії;
  • Подати свою роботу, що отримала високу оцінку, на засідання МАН міста;
  • Надрукувати свою роботу, що отримала високу оцінку, в збірнику наукових робіт учнів.

 

Учень-член НТУ зобов’язаний:

  • Регулярно й активно брати участь у засіданнях своєї секції;
  • Періодично звітувати про результати своїх досліджень на засіданні своєї секції;
  • Виконувати вимоги щодо оформлення наукових робіт і строків їх виконання.

Учень, що отримав високу оцінку своєї наукової діяльності, отримує додатковий бал з навчального предмета, з яким пов’язана тема його наукової роботи.

Учитель-керівник наукової роботи, яка отримала високу оцінку, має право на матеріальну винагороду.

Запис до НТУ

Запис до НТУ визначають на підставі бажання учня брати участь у науково-дослідницькій роботі, результатів успішності з даного предмету та рекомендацій учителя-предметника. Учень пише заяву.

Вступивши до НТУ, учень працює в одній із секцій, в якій відбуваються не тільки консультації, а й регулярні заняття з розвитку інтелектуального потенціалу і творчих здібностей.

Після того як учні визначаться з тематикою своїх наукових робіт і секцією, в якій працюватимуть, рада НТУ складає розклад занять і консультацій у кожній секції.

Рада НТУ розглядає й затверджує тематику робіт кожної секції.

В НТГ «Олімп» працює два відділення: історико-філологічне і природничо-математичне. Для кваліфікованої організації і керівництва науково-дослідницькою діяльністю працює творча група, до складу якої входять найбільш досвідчені й теоретично підготовлені педагоги.

Мета: систематизувати роботу з учнями, що мають схильність до науково-дослідницької роботи на основі врахування індивідуальних нахилів і здібностей кожної дитини; розробити методику підготовки учнів до написання та захисту наукових робіт.

Таким чином, можна говорити про системний підхід до цього виду діяльності, що передбачає цілісність, послідовність і наступність логічно пов’язаних між собою форм і методів роботи педколективу з організації ефективної та результативної науково-дослідницької діяльності школяра.

Вас може зацікавити...

Категорія: МАН | Додав: xFlooDx (20.02.2013)
Переглядів: 260 | Рейтинг: 0.0/0

Для переходу на дану сторінку з мобільного пристрою відскануйте QR-код

Всього коментарів: 0

Додати коментар


Имя:*
E-Mail:
Коментар:
Підписка:1
Код *:

Популярні теги

Теги
Оголошення